30.8.

Tavarat oli kerätty kasaan, joten ei auttanut muu kuin alkaa laittaa niitä autoon. Otettiin tavarat Nikon luota kyytiin ja mentiin sitten meille jatkamaan mun tavaroilla. Berlingo tuli aika täyteen, mutta saatiin vielä rummutkin mahdutettua kyytiin, kun jätettiin ne matkan varrelle yhdelle miehelle Kylmäkoskelle. Minna, Suvi ja Noora tuli meille vielä lähtökahveille. Ilta tuntui olevan melkosen pitkä, ainakin toiselle lähtijöistä, Nikolle. Ja vähän mullekin. Illalla Anssikin kävi vielä moikkaamassa ja heippaamassa.

Tuntui vähän tyhmältä laittaa yökkäri saunassa käynnin jälkeen päälle kun tiedossa oli vain muutama tunti nukkumista ennen heräämistä ja liikkeelle lähtemistä.

1:30a.m.

Ja niin se herätys sitten koitti. Syötiin aamupala ja lähdettiin ajelemaan. Inkerille ja Riikalle sanottiin heippa jo ennen nukkumaan menoa, joten he nukkuivat. Isi ja äiti heräs sanomaan meille heippa. Kyllähän se vähän itketti. Romikin oli vähän ihmeissään, eikä hyppinyt Nikon päällekään yhtään, mitä se normaalisti tekee.

Määränpäänämme oli Turku, josta laiva lähti 8:55 kohti Tukholmaa. Laivassa koitettiin nukkua. Nikolta tuntui onnistuvan hyvinkin. Käytiin syömässä ja kateltiin maisemia kanneltakin. 18:55 ruotsin aikaa olimme sitten Tukholmassa. Lähdimme ajelemaan kohti yöpaikkaa.

Ruotsi

Nukuttiin yömme ja lähdimme jatkamaan matkaa Ruotsin halki kohti Grännaa. Grännaan mennessä ajeltiin Vätternrundan reittiä jokunen kilometri. Ja pysähdyttiinkin katsomaan järveä.

Grännassa tehtiin ruokaa ja käytiin uimassa Vätternissä. Vesi oli melkosen kylmää, mutta virkisti hyvin kun autossa oli tullu jo vähän hiki. Polkagrisejen oston jälkeen matka jatkui kohti Göteborgia, josta menimme Stena linellä Kattegatin yli Tanskan Fredrikshavniin. Alkumatkasta keli oli aurinkoinen ja lämmin, mutta tuuli oli melkoisen kova, ihan meinasi hiukset lähteä päästä.

Navigaattorin avulle etsimme lähimmän leirintäalueen ja löysimmekin sellaisen Oklahomasta.

Aamulla näppäillimme navigaattoriin määränpääksi Billundin. Tarkoituksenamme oli mennä Legolandiin, mutta se olikin kiinni. Päätimme siis jatkaa vain ajelua eteenpäin. Pysähdyimme Visbyyssä tekemään ruokaa yhden kirkon pihassa. Monien maissipeltojen, liikenneympyröiden ja tuulivoimaloiden jälkeen aloimme lähestyä Tanskan ja Saksan rajaa. Matkalla oli myös paljon hevosia(myös muutamat falabellat) ja lampaita, ja pari biisonia.