Luokkaretki 09

Torstaina ei ollut siis koulua vaan pakkasimme itsemme linkkiin ja lähdimme ennen auringon nousua matkaan. Keli oli virkistävä, eli vettä tuli vaakatasossa, tuuli 20m/s ja 10astetta lämmintä.

Ensimmäisenä suuntasimme kohti Antequerraa jossa on El Torcal niminen vuori. Antequerra on n.150km mereltä sisämaahan. Tie jota pitkin matkasimme kapeni matkan edetessä ja lopulta kuski joutui vekslaamaan joka mukassa. Toisella puolella pudotus toisella kallio, eikä mitään kaidetta, enää ei puuttunut kuin vastaan tuleva linkki. Onneksi sitä ei tarvinnut kauan odotella ja kuskien taidon näytteiden jälkeen saavuimme perille. Vuori on joskus ollut vain huipun osalta meren pinnan yläpuolella ja siten veden muokkaama ja aivan uskomattoman mallinen.

Olisi ollut tosi mukava kävellä ja ihmetellä maisemia mutta vesi määrä joka tuli taivaalta haittasi kovasti, joten kun osa porukasta oli kastellut itsensä aivan läpimäräksi(minä mukaan lukien) palasimme linkkiin vaihdoimme kuivat vaatteet, ne joilla oli, ja jatkoimme matkaa takaisin rannikolle. Lämpimässä linkissä oli hyvä ottaa vähän lepiä.

Reilun tunnin unien jälkeen alkoi keli näyttää jo paremmalta ja lähestyimme Nerjaa, jossa kohteena oli tippukiviluola. Luola tuli kierrettyä osin aika nopeasti koska suurempi intressi alkoi olla yllätys yllätys ruoka.

Tippuvankiviluolan jälkeen suuntasimme rantaan, jossa kuvailujen jälkeen siirsimme itsemme Euroopan parvekkeelle, josta edelleen syömään pizzaa. Oli muuten paras 3,5€ pitsa ikinä.

Pitsan jälkeen palasimme taas linkille ja ihaillimme maisemia kohti Frigilianaa, pientä valkoista kylää.

Päiväkahvien ja lämpimän iltapäivä jälkeen lähdimme sitten kohti Fugea. Päivä oli aivan mahtava ja kaikilla oli hauskaa, Mister Bean kalsarin kuivatukset yms. antavat varmasti pontta opiskeluun kun aamuiset kelit meinaavat ottaa vallan.

Malaga&Marbella

Luokaretken lisäksi olemme kerenneet käydä jo Málagassakin, pitkään sitä piti kyllä yrittää.

Reissu ei kestänyt kovin kauaa ja tärkeintä oli koulukirjan etsiminen, sitä kuitenkaan löytämättä.

Josè

Suurin uutinen täältä palmujen alta on varmasti se että meillä on täällä myös karvainen kaveri, joka piristää mukavasti aina aamulenkillä häslätessään.

Pelastimme Josén löytökoiratarhalta reilu viikko tänne tulon jälkeen ja tarkoituksena oli salata asia ja antaa Hösselin yllättää tulevat vieraat, mutta toisin kävi. Hösö on oppinut olemaan oikein hyvin ja sopeutunut kerrostalo elämään mainiosti, ei hauku eikä elämöi mutta touhuaa kyllä innoissaan.

Eli torstaina kun retkeilimme linja-autolla lentelivät Isoäiti ja Eugen Malagaan. He majoittuivat Marbellaan jossa menimme käymään perjantaina. Päivä olikin oikein mukava, kiertelimme vanhaa kaupunkia ja kävimme syömässä.

Isoäiti ja Eugen olivat olleet aamulla opastetulla kierroksella ja osasivat kertoa meillekin kaupungista. Oli mukava nähdä miten erilaisia rannikon kaupungit ovat, Marbella puistoineen ja vanhan kaupungin omaavana on paljon viehettävämpi kuin turistien varaan rakennettu Fuge, no ruoho on aina vihreämpää...

Dalin patsaiden ihastelun jälkeen lähdimme kohti kotia, iloisin mielein tuttujen näkemisestä ja niska punoittaen auringosta.

Sunnuntaina olin tomerana lähdössä Golf kilpailuun EA vastaavaksi ja venyttelyjä ohjaamaan jo tuntia ennen sovittua, en muistnut kääntää kelloa ;) no ei muuta kuin tunnin jatko unet ja uusi yritys.

Olin reissussa kurssi kaveri Pekan kanssa. Ohjasimme kisaajille venytyksiä ennen kierroksen alkamista ja kiersimme sitten viimeisen ryhmän mukana puoli kierrosta ja täytyy myöntää että golf on kyllä vähintäänkin liikuntaa jollei jopa urheilua. Kun kantaa tai vetää mailansa 3-5h kentän ympäri auringon porottaessa ei siinä kukaan rapakuntoinen selviä.

Täytyy myöntää että kyseinen laji ei ole juurikaan koskaan kiinnostanut mutta jos joskus olen niin vanha etten jaksa/uskalla ajaa maastossa pyörällä ja tilille on karttunut käteistä niin golf voisi olla oikein mukava harrastus.

Sillä aikaa kun olin ruskettamassa aurinkolasin rajoja, näytti saara vuorostaan Fuengirolaa IÄ.lle ja Eugenille.

Viikonlopun jälkeen oli sitten totinen paikka edessä koulussa kun ensimmäisen asiakkaat kävivät blintille makaamaan. Molemmilla sujui oikein hyvin ja positiivisten kokemuksien jälkeen viikko sujui oikein hyvin. Nyt on kerätty viikko kokemusta ja itseluottamusta ja homma tuntuu oikein mieleiseltä.

Eilen oli vapaaehtoinen liikuntapäivä rannalla. Pelailtiin ja kisailtiin monta tuntia pehmeässä hiekassa niin että vieläkin tuntuu jaloissa. Päivän järjesti täällä työharjoittelussa ollut liikunnanohjaaja harjoittelija. Ja taas meillä oli mukavaa porukalla.

Että näin meillä täällä elämä etenee. Kurssiporukka on todella hyvä ja muutenkin täällä on mukavaa. Vähän odottelemme että milloin alkaa sadella, toistaiseksi on vain tuullut kovaa. Toivottavasti suomessa asiat on yhtä hyvällä mallilla kuin täällä.

Paljon terveisiä kaikille.

Urheiluhieroja opiskelija Niko

Ps. lisää kuvia löytyy osoitteesta http://picasaweb.google.com/NikoAhl/Fugessa#