Eli siis 18.12. 08:00 oli kello soimassa, mutta jo ennen sitä heräsimme viestiin jossa kerrottiin lennon Gatwikistä olevan tunnin verran myöhässä, ei muuta kun vähän lisää unta ;) No tunnin päästää viesti kertoi että lento siirtyy edelleen ja tuolloin aloimme jo aavistaa tuleman, eli että Anssi ja Jaana eivät saavukkaan odotetusti meidän vieraaksi, ainakaan vielä. Ankara lumisade sotki siis koko euroopan liikenteen ja ystäväisemme jäivät siis tutustumaan Lontooseen. Onneksi asiat selvisivät ja lauantaina olimme kentällä vastassa matkalaisia.

Junamatka kentältä takaisin sujui mukavasti kuulumisia vaihtaessa. Perillä haettiin Samin pizzasta syötävää ja suuntasimme kämpille. Illalla käytiin vähän ulkona ja painuttiin pehkuihin keräämään voimia seuraavaa päivää varten. Rankat sateet olivat runnelleet aurinkorannikkoa jo pari päivää, mutta sunnuntaille oli luvassa poutaa joten kamat säkkiin, säkki ja säkittäjät Ryn. Berlingoon ja lisävalot kohti Aasitalllia.

Kiipeäminen onnistui ihan hyvin, vaikka kallio olikin hieman viileää. Lyhyestäkin reitistä voi saada paljon iloa irti kun se on sopivan haastava. Seinältä pudottauduimme takaisin rannan tuntumaan ruuan laittoon.

Maanantaina tulikin sitten taas vettä kuin Esterin ´+'¨^*^. Tarkoitus oli hakea vuokra-auto Marbellasta mutta homma vesittyi ja reissusta tulikin pyöräliike kierros, ei sinällään haitannut. Vettä tuli koko päivän niin paljon että vietimme aikaa pipareita leipoen.  Anssin kanssa toteutimme piparimatteri-projektin eli ensin huolellinen suunnittelu huoppumoderneja PA.PERI- ja PAH.VI-osamallinnus järjestelmiä ja kevytmetallisia erikois suunniteltuja työstökoneita käyttäen saimme rautaisellla ammattitaidolla muodostettua lähes suunnitellut ja tarkoitukseen sopivat elementit jotka tässä vaiheessa jäivät vielä odottamaan jatkotoimen piteitä.

Tiistaina suunnistimme kohti liikkuvan vaatteiden ostajan paratiiseja. Nike facroty storea ja Decathlonia. Niissä vietettyjen 3h jälkeen mukaan oli tarttunut kangasta uusia seikkailuja olemassa olollaan edesauttamaan. Tämän jälkeen olimme tiellä taas, menossa paikkoihin joissa emme oleet koskaan vierailleet(tai ainakaan kaikki). Malagan kenkäkauppoja kierrellen vierähti seuraavat tunnit ja pian saimmekin nähdä ja kokea minkälaiset ovat miljoonan jouluvalot. No hienothan ne oli, täytyy myöntää, mutta ei miljoonallakaan saa aikaan sitä eloa mitä on 1,5metrin Jätkänkynttilässä. Vielä vierailu kaupungin vanhimpaan viinikellariin ja olimme valmiit seuraavaan haasteeseen, jota kutsutaa täällä päin nimellä Wok.

Kohde oli siis Wok niminen kiinalainen puffet ravintola. Tarjolla oli jo valmiita ruokia, mutta pää idea on että asiakas saa itse valita lautaselleen pöydänantimia jotka sitten grillataan tai valmistetaan wokiksi. Lukuisia pihvejä ja mustekalarenkaita myöhemmin jouduimme myöntämään tappiomme juustokakulle ja palaamaan kotikoloon sulattelemaan tankattua ravintoa.

Sulattelun lomassa jatkoimme myös loppuun vielä keskeneräisen projektin. Lopputulos oli ainakin tyydyttävä. Ainakin tiedämme jotain mikä kannattaa ensikerralla ottaa huomioon. Ensi joulua odotellessa.

Se on komee kun Mastodontti, eli aikaansaannoksemme oli PipariMatteri esikuvanaan Matterhorn.

Valitettavasti ilta oli viimeinen yhteinen tällä kokoonpanolla ja seuraavana päivänä Anssi ja Jaana aloittivat matkan kohti kotiSuomea ja lumisempaa joulua.

Vaikka sää ei ollut sitä mihin täällä on totuttu oli meillä todella mukavaa ja lämpöä jota ei espanjassakaan ole ilman ystäviä. Kiitos A+J käynnistä ja hyvää uuttavuotta.

Haikeista tunnelmista huolimatta emme jäänet tuleen makaamaan vaan jäimme odottamaan seuraavaa päivää ja uusiavieraita.