Kevät on vierähtänyt ennätysnopeasti. Paljon ei ole blogiin tullut tuotoksia, mutta jospa nyt sais jotain aikaseks.

Josén poismenon jälkeen on ollut hieman onttoa, mutta jotenkin on saatu aika kulumaan. Lähinnä koulussa käydessä. Nyt alkaa olla viimeisten kokeiden aika täällä ja aletaan valmistautua viimeiseen ja lopulliseen koitokseen, joka on heinäkuussa Tampereella. Mutta sitä ennen täälläkin on tapahtunut paljon.

Pääsiäisenä meillä oli vieraana, vähän niinku yllätysvieraina, Mimmi ja Mikko. Vietettiin oikein mukava aktiiviloma. Mulla ja Nikolla sattu olemaan sama viikko vapaata niin saatiin lomailla oikein kunnolla. Tavoitteena lomalla oli käydä Granadassa ja El Torcalilla missä käytiin luokkaretkellä. Keli tosin oli silloin huono ja siks haluttiin sinne uusiks maisemia ihailemaan.

Saatiin M&M tänne meidän luokse 2.4. perjantaina. Paistettiin lettusia iltapalaks ja mentiin nukkumaan. Lauantaina sitten käytiin vähän rannassa auringossa olemassa ja nautittiin lämmöstä. Loppupäivästä lähdettiin mastovuorelle. Ajettiin autolla vähän lähemmäs huippua ja käveltiin loppumatka. Kävelemistä oli kuitenkin tunnin verran huipulle.

Keli oli mukavan lämmin, tosin ylhäällä oli vähän viileämpi. Onneksi ei tuullut niin ei ollut liian kylmä. Siinä kävellessä Mimmiltä katkes sandaalin pohja, mutta onneksi pystyttiin kävelemään myös alas "ehjin kengin". Selvittiin autolle ja ajeltiin kämpille iltapalalle ja siitä sitten nukkumaan.

Sunnuntaiaamuna heräsimme katsomaan Santa Semanan viimeistä pääsiäiskulkuetta. Kulkueessa oli ihmisiä vauvasta vaariin. Hienon näköistä menoa. Ja oli hienoa nähdä täkäläistä kulttuuria että, miten paljon ihmiset panostaa uskonnollisiin menoihin sun muihin. Malagassakin oli oikein katsomot kulkueita varten ja lippuja katsomoon saa kuulemma jonotella useempia vuosia. Täällä Fuengirolassa ei tarvinnu lippua katsomoon, vaan mentiin tien viereen kattelemaan. Sunnuntai-iltana ei tapahtunu mitään ihmeitä. Saatettiin syödä jotain ja nautiskeltiin auringosta.

Maanantaipäivä näytti vähän viileemmältä, joten päätimme suunnata eläintarhaan eläimiä katselemaan. Fuengirolan eläintarha oli oikein mukava, pieni ja tunnelmallinen paikka. Eläimet näytti viihtyvän, eikä tehnyt pahaa katsella niitä siellä omilla areenoillaan.

Tiistaina starttasimme Berlingon käyntiin ja hurautimme Antequeran lähellä sijaitsevalle El Torcalille. Keli oli vähän parempi kuin syksyllä luokkaretkellä, mutta pilvinen. Näkymät ei siis olleet Torcalilta merelle päin kummoiset, mutta pääsimme kuitenkin kävelemään lenkin kivimöykkyjen seassa. Nautimme eväitä kivillä istuen ja lähdettiin ajelemaan takaisin päin.

Niko jätti mut ja Mimmin Plaza Mayorille kauppoja kiertelemään, Niko hälytettiin hieromaan vajauksen takia ja Mikko taisi käydä muutamassa pubissa kaljalla. Huristeltiin Mimmin kanssa junalla takaisin Fuengirolaan. Lähettiin Mimmin ja Mikon kanssa kohti pisteriaa ja Niko liittyi myöhemmin seuraamme kun hieronnat oli ohi. Siitä sitten nukkumaan ja valmistatutumaan seuraavaan aamuun kun tarkoituksena oli lähteä ajamaan kohti Granadaa.

Eli siis suuntana oli Granada tuo taifa-kuningaskunnan pääkaupunki. Tomppa oli taas oiva opastaja ja saatiin auto näppärästi parkkiin keskustaan, ja vielä tutuille kulmille joten suunnistus kohti Calle San Isidroa kohti ei ollut mitenkään ylivoimainen haaste. Kun aikaisemmilta reissuilta tuttu ovi oli näytetty ämmille jatkettiin kiertelyä pikkuhiljaa kohti näköalapaikkaa katselemaan Sierra Nevadaa ja Alhambraa.

Miehillä alko nälkä painaa päälle ja naiset halus soppailla joten jaettiin porukka puoliks ja lähdettiin erisuuntiin. Mikon kanssa vähän aikaa pyörittiin ja löydettinkin sitten lupaava ravintola. Pyötään tuli kaksi perunaa ja kuuma valurauta pannu, sen jälkeen tarjoilija toi sen pääruuan eli 650g hyvä laatuista nautaa, siivutettuna ja merisuolalla maustettuna, ite sai siinä paistella lihat mielensä mukaan ja pannun jäähtyessä se vaihdettiin kuumaan. Ehkä mieleen painuvin ja paras liharuoka mitä olen koskaan ravintolassa syönyt. Sen jälkeen suunnattiin tapaksille jo eikaisemmalta espanjan reissulta tuttuun Bella & Bestiaan. Kun tapakset oli tuhottu jatkoimme matkaa kohti italialaista jäätelöä. No jätskin syönnin jälkeen alkoi sen verran maha painaa että passailtiin loppu aika puistossa, lähinnä varjon puolella kun alkoi päivän aurinko annoskin olla sopiva. Hameväen palattua kaupoista ostettiin auto ulos parkista ja lähdettiin takaisin väliaikais kotiin.

Torjantai tais mennä ihan tekemättä mitään, taidettiin käydä vähän kiertelemässä kauppoja ja syömässä(vähän venyny tää kirjottaminen pitemmälle kun muisti riittää). Perjantaina käytiin viemessä turistit kentälle ja palailtiin kämpille odottamaan seuraavia.